• A-
    A+
  • Людям із порушенням зору
  • Українською
  • Русский
  • Стара версія
Вступне слово Президента України П.О.Порошенка на прес-конференції
Опубліковано 06 червня 2016 року о 08:51

Доброго дня дорогі друзі, вельмишановні журналісти!

Перш за все, користуючись нагодою, хотів би привітати вас з Днем журналіста, який буде у наступний понеділок, 6-го числа. Свобода слова є одним із головних індикаторів справжньої європейськості України. І впевнений в тому, що є одним із головних здобутків Революції Гідності — демократія і свобода слова. І доказом тому буде наша сьогоднішня відверта розмова, а саме — впевнений в тому, що і доказом буде гострота запитань, які сьогодні я як Президент почую.

Це перша наша з вами така зустріч після урядово-парламентської кризи, яка була ще півтора місяці тому і яка зупинила в той час процес реформ. Тобто тоді й без того відстаючи на півтора десятиліття від наших центральноєвропейських партнерів та сусідів, наша країна через брак відповідальності певних політичних сил опинилася у ситуації, коли вона різко загальмувала і кілька місяців тупцювала на місці.

Поки одні політичні сили пакували рюкзаки, набивали їх гречкою, готувалися до дострокових парламентських виборів, інші політичні сили шукали більш складний шлях як стабілізувати ситуацію, як відновити темп реформ. Я дуже щасливий тому, що відповідальність перемогла популізм, принаймні на цьому етапі, і сьогодні я можу з впевненістю говорити, що неукраїнський за своїм походженням сценарій посіяти в країні хаос та безвладдя провалився. Спроба підточити Україну зсередини зустріла організований опір суспільства і державницьких політичних сил.

Нами була сформована нова коаліція, нова більшість у Верховній Раді, був сформований новий Уряд, і Кабінет Міністрів запропонував суспільству план невідкладних дій, який, до речі, був схвалений стратегічними радниками із числа найуспішніших реформаторів з країн Центральної Європи. Я вважаю, що відкрилося друге дихання проведення змін в країні — ухвалюються найважливіші стратегічні й тактичні рішення, і хотів би навести лише декілька прикладів, які ми маємо за останні два тижні.

Перший важливий крок в реформуванні системи охорони здоров’я — прийняття буквально днями Закону України про спрощення процедури реєстрації ліків, які мають реєстрацію в країнах Європейського Союзу, США, Японії і Канади. Я впевнений в тому, що цей крок посилить конкуренцію на внутрішньому ринку, значним чином знизить ціни на лікарські засоби і є потужним механізмом боротьби з корупцією. Другим є підписання Закону про впровадження обов’язкової системи електронних платежів "PROZZORO" для всіх державних закупівель, які відбуваються у силових органах, у першу чергу в Міністерстві оборони. Тепер, я на цьому наголошую, з цієї системи немає винятків, і на загал держава за рахунок такого потужного антикорупційного заходу лише за один рік буде економити мільярди гривень. Впевнений, що кілька років тому державні закупівлі рекетувалася, у нас уже про це забули, так званою тендерною палатою, і всі розводили руками і казали, що нічого не можна зробити для того, щоб боротися з тендерною мафією, а тендерна палата набивала особисті кишені та партійні каси її акціонерів.

Буквально дві години тому в приміщенні Адміністрації Президента за моєї присутності була підписана угода зі США про надання нашій державі кредитних гарантій на суму один мільярд доларів США. Ми дуже довго йшли до цієї угоди. Ви знаєте, що були попередні умови — вони стосувалися чітких індикаторів у проведенні реформ. Ці реформи стосувалися і сектору боротьби з корупцією, і Генеральної прокуратури й інших реформ, в тому числі судової гілки влади. Про це ми говорили під час мого візиту у Вашингтон з Президентом Обамою, з Віце-президентом Байденом, і я зараз наголошую, що цей мільярд доларів США, який буде зарахований до золотовалютних резервів для того, щоб створити фінансову подушку реформ, є конче потрібним. У той же час я говорю не про гроші. Йдеться про своєрідний вотум довіри, який висловлюють Україні наші американські партнери, наші партнери з ЄС та з усієї проєвропейської коаліції, і визнання світом прогресу України на шляху реформ з боку наших ключових партнерів.

Ще важливий документ — днями я прийняв на Раді національної безпеки і оборони і підписав Стратегічний оборонний бюлетень. Це не просто стратегія реформ — це Дорожня карта, яка була розроблена спільно з НАТО і означає визнання абсолютно ефективної взаємодії між Україною і НАТО в реформування всього сектору безпеки. Це стосується не лише Збройних Сил і не лише Міністерства оборони. Ми по завершенні імплементації Стратегічного оборонного бюлетеня будемо мати повну міцність, інтеграцію і взаємодію з нашими ключовими партнерами по НАТО.

Основним досягненням я б вважав досягнення макрофінансової стабілізації, без чого будь-який рух вперед був би точно неможливий. Це є і постійне поступове збільшення золотовалютних резервів, при чому без участі наших партнерів з МВФ, міжнародних фінансових організацій — ми лише за сьогодні купили десять мільйонів доларів, за вчора — 60 мільйонів доларів, за останні два місяці сума значно перевищуватиме мільярд доларів. Це чітко відображає гарантовану фінансову стабілізацію на українському ринку в Україні. І рішення рейтингового агентства Moody’s про переведення прогнозу курсу української гривні з прогнозу негативний на прогноз стабільний є яскравим тому підтвердженням.

Є вже перший результат цієї фінансової стабілізації. Це є домовленість з Міжнародним валютним фондом і ухвалення парламентом закону про зняття оподаткування пенсій.

Втім, досягнутих результатів поки що замало. Дуже важливо, щоб люди відчули позитивні зміни. Саме тому я й ставлю завдання Уряду, що необхідно відходити від політики споживання і переходити до політики стратегії розвитку. На цьому базується План Уряду, який був розглянутий на Нацраді реформ і який має повну підтримку Президента. Від макрофінансового оздоровлення, яке сьогодні вже досягнуто, до економічного зростання.

Ви знаєте, що поставлено завдання: 1,1% зростання ВВП в цьому році. Ми вже маємо позитивну динаміку в першому кварталі. Можу додати, що й інфляція в першому кварталі складає близько 5%, ми оптимістично дивимося в майбутнє щодо таргетування показника інфляції до суми 12% за рік, і за наступний рік ми маємо можливість перейти до показника інфляції 8%.

Упевнений, що спільна політика економічного зростання має перейти від затягування пасків Українського народу до поступового зростання доходів українців.

Треба прибирати, треба просто змітати будь-які перешкоди — адміністративні, митні, бюрократичні, навіть ментальні, які заважають бізнесу, які триножать, які відлякують інвесторів, які стримують і перешкоджають створенню нових робочих місць.

Саме в цьому економічний сенс того, що відбулося вчора. Вчора, я переконаний, була спільна перемога усіх українців. Учора Верховна Рада підтримала запропонований мною законопроект про судоустрій і статус суддів і вчора були проголосовані конституційні зміни в частині судової реформи.

Що головне в цій реформі? Це відновлення справедливості, відновлення правди, яку неможливо повернути в життя людей без справедливості, без змін в судах.

Це завершення масштабного перезавантаження всіх гілок влади. Ви пам’ятаєте, що після Революції Гідності відбулися президентські вибори, після цього відбулися парламентські вибори, які перезавантажили законодавчу гілку влади, місцеві вибори, після цього було перезавантаження Уряду і сьогодні, після вчорашнього голосування, розпочинається перезавантаження останньої — судової гілки влади.

Відкрию вам таємницю, що левову частину часу протягом останніх навіть не днів, а декількох тижнів, я витрачав на переговори з фракціями, депутатами, переконував і фракції, і окремих депутатів у важливості голосування конституційних змін в частині правосуддя.

Без зайвого пафосу хочу сказати, що вважаю це рішення одним із найголовніших за весь час мого президентства. Користуючись нагодою, я хотів би подякувати всім, хто підтримав конституційні зміни — керівникам фракцій, народним депутатам, експертам, членам Конституційної Комісії, великій кількості громадських організацій, які були залучені для того, щоб забезпечити позитивне сприйняття суспільством цих конституційних змін. Подякувати за те, що вдалося вийти за рамки вузьких партійних інтересів і прийняти рішення на користь всієї української нації.

Дякую за досвід і тим, хто продемонстрував не надто високий рівень відповідальності, не дуже широкий горизонт мислення, і дуже дрібний масштаб практичних дій. Шкода лише, що проти реформи і на захист суддівської касти висловилися ті політичні сили, яких я вважав своїми партнерами по демократичному, європейському табору.

Хочу окремо наголосити: якби вчора реформа провалилася, якби вчора ми побачили на табло 299 чи 298 — це би чітко означало консервацію існуючої судової влади на роки. Більше, ніж через рік ми б мали тільки право реєструвати законопроект, потім обговорення, далі перше читання, друге читання... Напередодні парламентських виборів ніхто би цього не робив, і початок дискусії про повне перезавантаження суддівської гілки влади ми могли б зробити лише з новим парламентом після 2020 року.

Але зараз твердо — реформі бути! Зміни настануть. На жаль, не за один день, але закон передбачає чітке розраховане на два роки глибоке очищення системи, при чому починається цей процес з Верховного Суду. Вже через півроку ми маємо завершити конкурси, добори, дискусії, перевірки, призначення, обрання — повністю має бути сформований новий Верховний Суд, який буде новою касаційною інстанцією і стане на сторожі, стане гарантом конституційних прав і свобод громадян в частині суддівської влади.

Ще раз наголошую: нові судді призначатимуться на конкурсній основі і цей процес розпочнеться вже у 2016 році. Доступ до роботи суддями відкривається для юристів з поза-меж судової системи, адвокатам, науковцям. Каста зруйнована. Відбудеться, впевнений в тому, дуже важливий процес. І хочу сказати, що цей процес уже відбувається в Прокуратурі — також зняті обмеження участі адвокатів і науковців на посадах прокурорів. Впевнений в тому, що притік свіжих, позасистемних, реформаторських сил є надзвичайно позитивним.

Ще одна важлива річ судової реформи, наголошую на цьому — судді позбавляються повної недоторканості. Цього немає ніде у світі і нарешті цей радянських рудимент буде скасовано в Україні. Не можна притягнути суддю лише за зміст рішення зробив злочин, взяв хабар — немає жодної довгої процедури — неси відповідальність. Це є такий кнут і пряник. Це є, відповідальність, невідворотність покарання. Підвищення рівня заробітної платні, в першу чергу для суддів Верховного Суду, створять потужну мотивацію для того, щоб юристи, професіонали, патріоти, порядні люди мали високу зацікавленість брати участь у конкурсі на суддів, у тому числі на суддів Верховного Суду.

Навіть посилення контролю за майновим станом суддів, їхніми доходами і витратами нікого не зупинить. А після очищення і завершення перехідного періоду рівень незалежності судової системи значно посилиться, а політичні впливи — навпаки істотно знизяться. Хотів би наголосити окремо, що і себе самого я позбавив таких можливостей змінами до Конституції.

А от людям реформа, наголошую ще раз, повертає право на чесний і справедливий суд.

Я багато ще чого хотів би сказати про судову реформу. Я дійсно переповнений оптимізмом, дуже задоволений вчорашнім рішенням парламенту. Впевнений в тому, що ми зруйнували сценарій російського агресора, який мав би продемонструвати світові хаос і відсутність взаємодії з парламентом. Цей сценарій був провалений.

Отже, починаємо нашу розмову, відверту і гостру, як я обіцяв на початку свого виступу.

 

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux