• A-
    A+
  • Людям із порушенням зору
  • Українською
  • Русский
  • Стара версія
"Українців вирізняє іскристе фанатичне бажання працювати і віра в те, що результат твоєї праці має глобальний вплив" Історія героя проєкту «30 незалежних»
Опубліковано 30 вересня 2021 року о 14:31

Сьогодні представляємо вашій увазі одну з історій проєкту «30 незалежних», який розкриває становлення і розвиток сучасної Української держави через історії відомих українців. Особливість проєкту в тому, що кожен герой та героїня проєкту обрали один об'єкт, що символізує незалежну Україну особисто для них, та розповіли про його символічне значення через власний життєвий та професійний шлях.

Сергій Майдуков - український художник, дизайнер та ілюстратор. Створює ілюстрації та обкладинки для The Washington Post, The Architectural Review, Diplomat, The Boston Globe, Buro 24/7, Adobe Systems, Brussels Airlines, Esquire Ukraine.


Коли я був дитиною, тато розповідав історії, і ми по черзі візуалізовували на папері їхні сюжети. Це були історії про танчики, мотоцикли, підйомні крани, комікси. А ще я читав енциклопедії і намагався намалювати ілюстрації до статей звідти. Малював у школі, в університеті. Якийсь час працював дизайнером, але зрозумів, що мені завжди було ближче створювати власну систему координат, малювати вільно, аніж наслідувати якісь правила і принципи. 

Ілюстрація — це візуально цікавий перехід думки від точки А до точки Б. Цей зафіксований шлях є відрізком, який проходить свідомість ілюстратора

Мій колега Рікардо Гуаско одного разу сказав що професія ілюстратора дуже «довга». Якщо ти почав малювати, то маєш бути готовий, що результат може прийти не за рік, не за два, чи навіть за п’ять. Я обрав дорогу, йдучи якою ти маєш постійно змінюватися, навіть якщо тобі важко, і в якийсь момент твої роботи перестають розуміти. 

У деяких сферах важлива сталість. Інколи потрібне існування злагодженого механізму, щоб все працювало, як годинник. В ілюстрації ж, якщо ти не змінюєшся — ти повторюєш себе, і твій глядач це обов’язково відчує. Залишаючись сталим у творчості, ти постійно щось втрачаєш. 

Пам’ятаю своє розчарування за рік після того, як почав професійно малювати. Річ у тім, що українського ринку ілюстрації у 2010 році ще не було. Малювати нафтові вишки і рекламу для банків для російського ринку я більше не міг. Тоді я почав малювати ілюстрації для рубрики «Досвід» в журналі Esquire Ukraine. Це мене врятувало. 

Кожного разу, коли мою ілюстрацію обирає закордонне видання, я стверджуюсь у думці, що працюю не даремно. У листопаді я їду до Сполучених Штатів на прийом, тому що переміг у конкурсі світової ілюстрації American Illustration і потрапив у їхню ювілейну книгу. Міжнародне журі обирає 300 найкращих ілюстраторів з усього світу, і я серед них. Це наче схоже на успіх. 

Найприємніше в роботі — це «потрійне потрапляння». Коли відчуваєш, що картинка поцілила, куди потрібно: у твоє бачення результату, в уявлення замовника і сердце глядача

Моя місія — розвивати індустрію ілюстрації в Україні і демонструвати, що наші митці та мисткині можуть бути представлені у найкращих галереях, про них писатимуть світові медіа.

Зв'язок з Україною я відчуваю щодня. У Донецьку, звідки я родом, все інформаційне поле зазвичай було зайняте російськими наративами. У 2008 році, коли Росія напала на Грузію, я зрозумів, що та країна, з якою я себе певною мірою ототожнював, розпочала війну — криваву, стрімку, брудну. У мене це викликало цілковите відторгнення, я вперше відчув потужну сепарацію з тим інформаційним і культурним простором. Станом на 2010 рік, моя родина вже критично ставилася до північного сусіда. 

У 2013-2014 роках я повністю усвідомив, що Україна і Росія — це дві кардинально різні країни. Відбувся перехід від позиції, що я «громадянин світу», де всі люди — браття, до усвідомлення того, що я українець, що в мене інші цінності, інші потреби, інше бачення розвитку свого, своєї країни та світу в цілому. 

Я пам'ятаю проголошення незалежності. Я навчавчався тоді у школі і споглядав, у якому піднесеному настрої ходили вчителі, як потайки раділи. Потайки, бо вони кидали бюлетені проти системи, в якій так довго перебували, і все ще боялися її. Пам’ятаю, як наступного дня після референдуму дав дядькові, який працював у буфеті, радянські копійки, а він мені відповів: «Скоро у нас буде власна валюта».

Українців вирізняє іскристе фанатичне бажання працювати і віра в те, що результат твоєї праці має глобальний вплив

Для мене патріотизм — це глибинне відчуття єдності з простором і оточенням. Цю єдність я востаннє відчував, коли малював постер на захист модерністської споруди «Квіти України»: ти допомагаєш і знаєш навіщо і для кого ти це робиш. Треба розвиватися, гуртуватися, пізнавати свою силу і потенціал, віддавати частинку себе, тому що це потрібно Україні. Не брати, а створювати.

Коли в Україні відбуваються важливі соціальні чи політичні події, я намагаюся їх фіксувати у своїх роботах. Зокрема тому, що їх бачать мої іноземні колеги, які формують для себе і своєї спільноти образ України. 

Моя мотивація висвітлювати резонансні події чи процеси — це висловитися і ствердитися у своїй позиції, а також показати ставлення до тієї чи іншої проблеми в Україні

Офіцер Збройних сил України з 55-ї бригади подарував мені цей сухий пайок. Там є галети, мед, шоколад, гречка. Я подумав, що я відкрию цей сухпай, коли Україна переможе. Нам їх подарували, коли ми виїжджали з позицій, де я в бінокль спостерігав, як наша артилерія працює по Іловайську і Моспино. В Моспині залишилась наша родина дача. Я був щасливий бачити міць, відчувати, що є люди, які мене захищають. Читати про це — одне, бачити на власні очі силу та відвагу цих людей — геть інше. На той час Росія ще не ввела свої регулярні війська, тому настрої були більш ніж переможні. Ми поїхали за дві години до того, як почався відкритий збройний конфлікт.

Пізніше я навідував того офіцера з 55-ї бригади у шпиталі. Він лежав з пораненням, але був бадьорий і у доброму гуморі. Для мене цей сухпай — уособлення людської української сили, до якої я маю щастя бути причетним бодай на тисячну долю відсотка. Коли я дивлюсь на цей предмет, я знаю, що обов’язково відкрию його і з’їм галету. 


Інформаційна довідка

Про проєкт «30 незалежних»: Український інститут спільно з агенцією культурного менеджменту Port.agency та за підтримки Міністерства закордонних справ України створили проєкт «30 незалежних». Проєкт дозволяє почути незалежну Україну голосами 30-ти видатних особистостей, які створюють її історію прямо зараз, і розповідають про Незалежність через власний символічний предмет. Серед них – науковці та діячі культури, бізнесмени й громадські активісти, журналісти та спортсмени, військові та медики з різних регіонів України. Кожен герой та героїня проєкту обрали один об'єкт, що символізує незалежну Україну особисто для них, та розповіли про його символічне значення через власний життєвий та професійний шлях.

Український інститут — державна установа, що презентує українську культуру у світі та формує позитивний імідж України за кордоном. Інститут заснований Кабінетом Міністрів України у 2017 році та належить до сфери управління МЗС України. Місією Українського інституту є зміцнення міжнародної і внутрішньої суб'єктності України через можливості культурної дипломатії.

Port.agency — агенція взаємодії бізнесу та мистецтва, направлена на розвиток культурного й художнього середовища в Україні та за її межами. У портфоліо є локальні й міжнародні проєкти з UN Women, Посольством США в Україні, Французьким інститутом в Україні, UNICEF, Comfy, Motorola, Vogue Ukraine, Одеським міжнародним кінофестивалем.


Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux